Saturday, August 1, 2015

Chronologie Van de Armeense Genocide



A. Samenvatting :

A-1. De gebeurtenissen die zich in de loop van de ontmanteling van het Ottomaanse Rijk, en de verwoestende brand van de Eerste Wereldoorlog, die het leven van miljoenen mensen, soldaten en burgers kostte, werden gegraveerd in het geheugen en de loop van de geschiedenis hebben veranderd. Ongetwijfeld hebben de kwestie van de Armeense genocide, deportaties en andere massale migratie veel inkt gemorst. Er zijn op het gebied van de Armeense genocide van een groot aantal gepubliceerde artikelen, zullen we in dit artikel ingaan op bepaalde aspecten van de gebeurtenissen die weinig bekend zijn buiten de academische wereld.

A-2. De sociaal-economische kader van de Armeense genocide is historisch gezien een van de zwartste bladzijden uit de geschiedenis van de mensheid. Vijf miljoen 18.600.000 sterfgevallen veroorzaakt door de Eerste Wereldoorlog zal het Ottomaanse (26,9%), met inbegrip van 4,8 miljoen burgers. Poef, aan alle kanten aangevallen door gewapende troepen uit Brits-Indië, Engeland, Frankrijk, Italië, Rusland, Griekenland, Nieuw-Zeeland en andere landen die nog geconfronteerd andere aandelen aan een massale migratie van onderdanen uit de vier hoeken van het rijk, de vlucht voor de Balkan, het Midden-Oosten, Jemen, de Kaukasus en al druk zelfs uit andere regio's verloor de fronten, waren zelden geschud socio-politiek ongekende wijze waargenomen in de geschiedenis van de mensheid. Het rijk uiteindelijk lijden in doodsangst vijf miljoen doden in acht jaar, zonder het tellen van vluchtelingen, migranten, gewonden, weduwen en wezen. Vijf miljoen vertegenwoordigt 23,5% op het moment van het Ottomaanse bevolking voor de oorlog (! Bijna een op vier), of 3,3 ‰ van de hele wereldbevolking in 1914. Weinig oorlogen die had gedoden op zo'n massale bevolking wereldwijd in een zo korte periode.



Amerikaanse Near East Relief redders verwelkomen Armeense gedeporteerden in Syrië, met de toestemming van Enver Pasha nog steeds het beheersen van het gebied tot de wapenstilstand van Moudros. De mededeling wijst erop dat jonge Armeniërs vormde bijna de helft van de Franse troepen in de regio en werden begeleid door de politie voor de verhuizing (zie hieronder doc.1.)




Armeense gewapende revolutionairen




Andere Armeense milities

A-3. We vermelden in ons artikel, primaire bronnen poef, zeer zeldzaam ding in de meeste wetenschappelijke artikelen over ons onderwerp. Dit wordt verklaard door het feit dat de onderzoekers zijn het beheersen van de Ottomaanse een uitzondering onder de onderzoekers die over het onderwerp hebben geschreven, en slechts zeer sporadisch te maken deze antropologische dimensie en sociaal-economische framing gebeurtenissen, niet in staat om te ontcijferen, omdat de taalbarrière.

A-4. We stoppen op de betrokkenheid van de Special Organisatie leden (تشکیلات مخصوصه) in de Armeense massamoorden in aanvallen konvooien zelden dop of niet aan een strenge en kritische analyse onderworpen.Het overgrote deel van de historici die hebben geschreven over het onderwerp dat niet kan worden gebaseerd op de weinige historici van gespecialiseerde boeken over het onderwerp, vanwege de taalbarrière voorkomen van directe toegang tot de primaire bronnen. We zullen kijken naar deze punten, en nog anderen die vereisen gedocumenteerde analyse.


B. sociaal-politieke situatie:
B-1. De hoop van een onafhankelijke Armenië en opstand:
B-1,1. Omdat de internationale erkenning van de onafhankelijkheid van de verschillende staten in de Balkan en in het bijzonder van het Verdrag van San Stefano in Berlijn in 1878, de Armeniërs van het Ottomaanse Rijk, met het initiatief van de geestelijkheid en Armeense intellectuelen, had verwacht Ook een onafhankelijke Armenië te bevorderen. De oprichting van de Armeense Revolutionaire Federatie (Դաշնակ) de Tashnak twaalf jaar later in 1890 leidt tot de Armeense opstanden en provocaties door snel toenemende mate van geweld door het scoren van een zeer gevoelige draaien Ottomaanse grondgebied.
Mikael Varandian, voormalig leider van de Tashnak, schreef erover:  "Er is misschien nog nooit een revolutionaire partij die een rijke ervaring van terroristische methoden die het FRA heeft.(...) De Dashnak produceerde de meest waanzinnige karakter van het terrorisme, en trainde honderden kanoneigenaars, de bom en de dolk  [1]. "
Yves TERNON schrijven: "De opstandelingen of subversieve strategie gebruikt door twee Armeense revolutionaire partijen [Dashnak en Hintchak] in de jaren 1890-1896 leidt tot onderdrukking, niet de gewenste reactie van de bevoegdheden zoals vroeger het geval was Bulgarije (1878). De Armeense revolutionaire partijen kwaad maatregel de parameters van het beleid van het evenwicht tussen de machten (Anglo-Russische rivaliteit) en de geopolitieke situatie van de Armeense gemeenschappen [2]. " 
B-1,2. Gewapende opstanden en eisen van de Armeense gewekt strenge sancties van zowel het aandeel van de bevolking in dezelfde gebieden als hen, dat de mensen samenwonen met Armeense gevreesd om onder het juk van de Russische vijand bevoegdheden, Frans , Italiaans, Engels, of anderen, en bang om te komen als andere belegerde landgenoten uit heel het rijk, of zoals ze gevreesd hoeft te migreren. Armeniërs maar ook weggevaagd door periodes van ernstige represailles van de overheid. De veiligheid van Armeniërs sinds hij een netelig probleem voor het Ottomaanse Rijk, en de historische vijanden van het Westen.


(doc.1) Druk bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken van Frankrijk (3 december 1918) waarin, voorzitter van de Armeense delegatie is verheugd over de deelname van de Armeniërs tegen het Ottomaanse troepen "op alle fronten", met name 150.000 Armeniërs onder de Russische troepen geen of minder dan de helft van het Franse contingent in Syrië


B-1,3. De steunen tegen de heersende macht van Armeniërs van het rijk stond op ook voor de totale oorlog om de Armeense intellectuelen, als de beweging van de Jonge Turken begon te ontstaan ​​uit de schaduw.Armeniërs zijn uitdrukkelijke steun aan hen ook gegeven en hebben actief deelgenomen aan de staatsgreep die het parlement en de Sultan Abdulhamid II, die geïnitieerd en het aan de macht van de Unie en Progress Committee afgezet. Ook is het niet verwonderlijk dat 33 Armeniërs werden gebouwd in het parlement bij de XIX, waaronder zich 12 Armeense parlement vinden aan de macht in het parlement op het moment van de massadeportaties en de verwoestende gevolgen.


B-2. Sociaal-politieke dimensie van deportaties:

B-2,1. De deportatie programma officieel gerechtvaardigd in het parlement met 12 parlementsleden Armeense(zie hieronder), zoals extreme maatregel om de verdediging van fronten te organiseren tegen de aanvallers geleden ook andere sociaal-politieke complicaties.

B-2.2. Het grootste deel van de Armeense bevolking van de dorpen werd afgeschoven tussen de aanvallers, jonge opstandelingen en repressie zo populair als uit de Ottomaanse macht.

B-2,3. Deze sociale crisis is de andere nog erger omdat de bevolking niet begreep of nauwelijks Turks. Dit verhoogt de angst en paniek om zich ingebed in duizenden wagens, ontsnapt en rechtvaardigen de meest verschrikkelijke speculaties over de reden voor dergelijke bepalingen.

B-2,4. De catastrofale omstandigheden van de totale oorlog, die de Ottomaanse macht geleid tot een aantal gevangenissen leeg te fronten, het vrijgeven van bandieten, sommige aanvallen van konvooien en meer represailles stammen - in  reactie op de terreur aanslagen van jonge opstandelingen als het gebruik van vendetta kenmerken Koerdisch - en Circassische migranten vlucht voor de Russische opmars.

B-2.5. Het geweld van enkele officieren tegen de Armeniërs die in de bezetting deelnam op alle fronten die het leven van de buurt beweerd dat bijna elke Ottomaanse burger, waardoor schrik op het doel van een dergelijke massale deportatie.

B-2,6. De progressieve verlies van controle over de zuidelijke provincies van bestemming en spoorwegen, in combinatie met onwetendheid onder de aanvallende krachten van plaatsen bedrijfsverplaatsingen leidt tot verstoring van de progressieve kampen hoogtepunt eind van 1918, en officieel eindigt 1 november met de wapenstilstand van Moudros.


B-3. De lijst van de Armeense parlementariërs in de Unionist parlement tussen 1914 en 1918 door de provincie:
  1. Stepan Çıracıyan (Ergani) 
  2. Vartkes Serengülyan (Erzurum) 
  3. Artin Boshgezenyan (Aleppo) 
  4. Bedros Hallatjan (Istanbul) 
  5. Krikor Zohrab (Istanbul) 
  6. Onnik İhsan (Izmir) 
  7. Karabet Tomayan (Kayseri) 
  8. Matyos Nalbantyan (Kozan)
  9. Agop Hırlakyan (Maras)
  10. Kegam Dergarabedyan (Mus) 
  11. Dikran Barsamyan (Sivas) 
  12. Medetyan Osep (Erzurum). 

B-3,1. Tijdens de ontmanteling van het Comité voor Eenheid en Vooruitgang in 1918, en de beslissing om misbruik gepleegd door de martial huidige coup leiders vervolgen, is het opmerkelijk dat acht van deze parlementariërs waren nog volop actief in het parlement. Inclusief Matyos Nalbantyan die openlijk steunt het Ottomaanse parlement dat het fundament van Armenië is het legitieme recht van de mensen, die wordt ondersteund door president Woodrow Wilson [3].

B-3,2. In de notulen van een bijeenkomst van parlementariërs in de Tweede Kamer dd 18 november 1918 (zieinfra)  [3], lezen we dat acht van de Armeense parlementariërs bovengenoemde bleef actief in het Ottomaanse parlement, vele namen deel aan een debat over het probleem van de deportaties: Artin Boshgezenyan, Dikran Barsamyan en Matyos Nalbantyan spreken. Terwijl we lezen beneden document pagina Ozep Medetyan, Onnik Ihsan Agop Hirlakyan heden en heb niet gevraagd om te spreken, maar waren tevreden te stemmen.Bedros Hallatjan en Kegam Dergarabedyan niet aan het parlement voorgelegd: onder het document dat parlementariërs eveneens lezen we. Het is dus duidelijk dat acht Armeense parlementariërs waren nog actief na de ontmanteling van de Unie en Progress Committee tijdens de deportaties, en na het einde van de deportaties.

B-3,3. Parlementariërs Stepan Çıracıyan, Krikor Zohrab en Vartkes Serengulyan te zijn vermoord door extremisten of uitgevoerd als leden van het FRA of het aanbieden van een manifest stelt.


B-4. synthese van een uittreksel uit de notulen van een bijeenkomst in het parlement van 1916 [3]:

B-4,1. In dit document van 18 Tachri'ul Awwal 1331 (maandag 26 november, 1916) lezen we dat een aantal Armeense parlementaire Ottomanen roepen de vraag van het lot van de gedeporteerden.
§1. Dus, op pagina 140 Artin Boshgezenyan eisen het recht om te spreken (p.140).

§2. Zij stelt verder dat het Turkse volk op de plek van de beschaafde wereld (wordt beantwoord in de assemblage "false"), zei hij dat het Turkse volk niet verantwoordelijk moet worden gehouden voor een aantal van hen ( p.141). 
§3. Op pagina 141, na de toespraak van de introductie Artin Boshgezenyan Mehmet Ali Efendi Fazil Boshgezenyan bedanken voor niet allemaal houden van de Turkse, noch het orgaan van de staat (Vali, gendarmes en anderen) verantwoordelijk voor schendingen begaan tijdens van deportatie.Hier zijn onder de respons Artin Boshgezenyan gesmolten in het Frans:
"Wat ik wil benadrukken is dat wat zij beschuldigen het Turkse volk, deze enorme misdaad, werd gedaan door de vorige organisatie, meer bepaald door een organisatie van bandieten. Dit gewicht wordt geworpen op het juk turks, zijn meest angstaanjagende band -die arménienne- ramp kwam uit een centrale commando, centrale opdat werd afgedwongen door de officieren, door de Valis, de Kaymakams, commandanten van de gendarmerie, commissarissen politie, gendarmes up, speciale en andere organismen. Nu weet ik het Turks vroom, heilig, mens en barmhartig die weenden bloed aan onze kant. (huilt Bravo). Zijn ze geïsoleerd burgers?  Er steden bewoond door moslims die gezamenlijk protesteerden deze onrechtvaardige deportatie.Zonder toch bereiken intrekking dit gebod, zodat degenen die tegen het gevonden zelf geëlimineerd uit het proces, en dat iemand die de geboden van de overheid tegen werden opgehangen buiten hun huizen  [noot 1]. "(Artin Boshgezenyan)
§4. Boshgezenyan maakte vervolgens een toespraak over de beschaving en de rechtsstaat op de menselijke oorsprong en overtuigingen anders, en roept de criminele kant van elke man die soms wakker als een demon. Maar benadrukt dat de ramp is niet te wijten aan al het Turkse volk. En Mehmet Ali Fazil bedankte hem voor het Turkse volk voor de misdaden begaan tijdens deportaties (p.142) niet te mengen.
§5. Op dat ingrijpen Mehmet Ali Fazil, Boshgezenyan antwoordde dat het lid van de autoriteit die protesteerden tegen deze misstanden in aantal beperkt zou zijn, terwijl degenen die betrokken zijn geweest bij misbruik veel zou zijn: Artin supra Boshgezenyan van de toespraak shows Armeense parlementariër die praat over misdaad, verwijst in feite tot de massale deportatie en ontvolking van Armenië (p.142).

§5. Op deze opmerking, Mehmet Emin Bey antwoordde dat degenen die verantwoordelijk zijn voor schendingen zijn te beperkt in aantal (p.142).

§6. Artin Boshgezenyan antwoordde dat de betrokken personen zijn zeer talrijk, maar niet suggereren dat de hoofden van de betrokken door de deportatie programma begaan misbruiken regio (sommigen weigerden om de bevolking te deporteren en zijn verwijderd uit hun berichten) (p.142).

§7. Mehmet Emin Bey vroeg hem om alles wat hij weet over het onderwerp om de parlementsleden te informeren over zijn vorderingen (p.142) te delen.

§8. Artin Boshgezenyan verklaart vervolgens dat een persoon die hij niet heeft van de naam van de deportatie zone waarvoor hij verantwoordelijk is in een Hijaz (plaats van de islamitische bedevaart vol met mannen), en dat de Turkse spuwde hem hebben getransformeerd figuur in protest (p.143).

§9. Boshgezenyan roept ontvoeringen van jonge Armeense vrouwen door '' Koerdische insecten "en het ontbreken van pro-activiteit van de overheid ten opzichte van hen, en legt uit dat de voorouderlijke land van de Armeniërs werden ontdaan van Armeense duwen ze om hun land te verlaten en eigenschappen (p.143).

§10. Hij gaat dan over te zwijgen van de bevolking verplaatst Zor, en legde uit dat de Vali die de regio liep was wijs en humaan (Souad Ali Bey). Hij legt dan dat een ander meedogenloos Vali (Salih Zeki Bey) werd gestuurd in zijn plaats [noot. Souad Ali werd beschuldigd van het laten gevaarlijke gevangenen ontsnappen in Aleppo en omgeving gebied], die van 70.000 tot 80.000 mensen hebben gedood pochte, zodat de ellendige van de overblijfselen van botten vormden een heuvel tussen de Zor en Ra'sul ayn. Artin stelt vervolgens dat de betrokken ambtenaren zijn vervolgd en veroordeeld (p.143).

§11. Mehmet Emin Bey intervenieert zeggen dat een lading in dat geval (p.143) onder huisarrest werd geplaatst.

§12. Waarop Artin stelt dat het negeert hoeveel werden onder huisarrest geplaatst, maar hij weet dat velen uit het verkeer, zonder te worden vervolgd (p.143) zijn verdwenen.

§13. Hij verwees naar misstanden eindigen door Cerkez Ahmet en zijn trawanten, en ter dood gebracht door opknoping de dief die verantwoordelijk is voor de moord op Varteks Tomayan, Krigor Zohrap en Stepan Ciraciyan. Hij merkte op dat Ahmet Cerkez misdaden in Diyarbakir en Urfa, en dit suggereert dat het werd overgebracht met zijn volgelingen door politici die ook moeten identificeren en te vervolgen (p.143). Artin suggereert vervolgen en veroordelen martial lopende oorlogsmisdadigers in de komende rechtbank en tonen de goede wil van het Turkse volk (p.143). 
§14. Hij noemde de aanstaande oprichting van een militaire rechtbank voor dat doel, en blijft zeggen dat naast ambtenaren van de leden van de staatsorganen, moeten we ook proberen een aantal burgers die hebben deelgenomen aan misstanden. Noemde hij dan de grote gastvrijheid van de inwoners van Mosul tegen de gedeporteerden en vraag vergiffenis voor het hebben aangedrongen parlementsleden (p.144).
§15. Osman Saib reageert dan Artin dat dit genoeg is, en dat de moslims van Van Ook getuigen in de rechtbank (p.144).

§16. Ilyas Sami Efendi (een Joodse parlementaire) verzoekt de return op het programma, en laat de rechter gaan. Artin roept wees van "Hom schedel", die worden genomen als gevangenen in insectencellen arm. Ilyas Sami vertelde hem om de hele waarheid te vertellen, en aangeven dat alle Turkse vloek deze misstanden. (p.144).

§17. Ilyas Sami Efendi Artin voldoet aan de Vali (Armeens) Van gepleegd ernstige misstanden in Van, het doden van 62% van de moslimbevolking (100.000 omgeving) door samenzwering met Russische en verwijten beschuldigen alle Boshgezenyan de wereld voor het misbruik dat zij betreuren willen hem. (p.144)

§18. Artin Boshgezenyan antwoordt dat het Parlement op de hoogte van wat hij wilde delen (p.144).

§19. Artin concludeert door te benadrukken dat bidden tot Allah om de verraders, die het Ottomaanse Rijk verraden waar ze deelden dezelfde land voor 600 jaar te straffen. Op pagina 150, een andere Armeense Ottomaanse parlementariër, Dirkan Barsamyan, gevraagd naar de verdieping (p.144).

§20. Dirkan Barsamyan revenient over de problemen van weduwen en wezen verspreid over het grondgebied in handen van de moslims (p.150).

§ 21. Ilyas Sami antwoordde dat de Vali van Van, Artin, genoemd als zijn vriend stuurde een heel regiment van Armeniërs aan de Russische bezetters te steunen. Nalbantyan replica hij doet wat in zijn eigen recht, gesteund door president Woodrow Wilson ... (p.158)  
§22. Bedros Nalbantyan benadrukt dat een volk is veroordeeld voor de zaak van misbruik door een aantal van hen. Hij merkte op dat de deportaties ver hebben verspreid van de fronten (zie kaart van de wapenstilstand van Moudros), en dat dit niet de ogen (pp.160-161) kunnen verbergen.

§23. Het document gaat dan verder door het nemen van het verloop van het programma van de Vergadering zonder Artin Boshgezenyan of andere parlementariërs noemen andere feiten aan ons vakgebied relevante (p.161 ev.).

B-4.2. De notulen getuigen dat parlementariërs en leden van de Unie en Progress Committee vertrouwden Armeense parlementariërs tijdens en na de gebeurtenissen, en dat de misstanden werden besproken in het Parlement en vervolgd tijdens de gebeurtenissen van 1914-1918 (§15) . De belangrijkste zorg Artin Boshgezenyan tijd door opzegging van de misdaden tegen de onschuldige als de verspreiding van het Armeense volk van haar historische grondgebied (§ 9), wat leidt tot verlies van het leven en leefomstandigheden zielig (§ 7, § 8 , § 9, § 10). Hij noemt het lot van weduwen en wezen (§ 9), en een aantal misdaden die hij bevestigt die voor de rechter is gebracht voor deportatie (§10, §12, §13). Maar kritiek op de leiders van zijn laks of ongevoelig, en niet te blijven suffisemment alle daders van misbruik (§12, §13). Dikran Barsamyan sitation keert terug naar de weduwen en wezen (§ 20), Bedros Nalbantyan bekritiseert de deportatie van honderdduizenden Armeniërs, omdat een deel van hen, en zeiden dat ze wilden hun recht militaire alliantie met de Russen in Van (§ 21, §22).


B-5. Zor en andere provincies, echte Armenië voor de Armeense gedeporteerden  [4]: 
B-5.1. De historicus Raymond Kevorkian beschreven als Armeense gedeporteerden hadden provincies getransformeerd, waar de Ottomaanse macht overgedragen ze in Armenië:
(We zullen later in het document te bekijken  doc.16. Dat deportatie zou effectief zorgen voor de hervestiging van de gedeporteerde Armeniërs om hen te verzekeren van hun professionele en financiële activiteiten te beoefenen.)
"Met skimming en de dood van de gedeporteerden slachtoffers van hongersnood en epidemieën, Zor ongeveer gerespecteerd de orders van de handhaving ter plaatse deel" redelijk "van de Armeniërs. Als de normen werden overschreden, de lokale autoriteiten hun toevlucht tot scheepvaart kleine konvooien naar Mosul blijven skimming. Deze situatie kan doorgaan totdat de stroom van nieuwkomers was een soort inhoud min of meer voorlopige toepassing van de gedeporteerden in kampen in de regio's van Aleppo en Ras ul-Ain. Dit liet vijftienduizend Armeniërs om zich te vestigen in de stad en zelfs organiseren, terwijl een doorgangskamp werd opgericht als Rakka, aan de andere kant oever van de Eufraat. (...) Wat Rakka, Armeniërs waren er snel bij om de handel en lokale ambachten te stimuleren, aangemoedigd door de mutasarrif Souad Ali Bey, de meeste bronnen hebben ons als een man opgeleid en welwillend, naast vindingrijke mensen die snel hadden aangepast aan de omstandigheden en alle activiteiten te ontwikkelen, moet worden opgemerkt, een aanzienlijk aantal vrouwen of oude mannen met kinderen overleven in erbarmelijke omstandigheden op de linkeroever van de rivier de Eufraat, buiten de stad, in de hutten van takken. Wanneer Souad Ali's opvolger, Salih Zeki, werd benoemd in juli 1916, het niettemin vastgesteld dat de situatie nog te benijdenswaardige: "Op de dag van zijn aankomst, ging hij rond de wijken, met name de markt, waar het was vooral boos op de bloeiende toestand van de Armeniërs te zien. Ze hadden een echte Armenië - zoals in Damascus, Hama, Homs - en de markt was grotendeels in hun handen. De meesten waren ambachtslieden, algemeen actief, die een merkwaardige contrast met de lokale bevolking voortgebracht. ""

B-5.2. De brieven en telegrammen gestuurd naar de deportaties en ontsnappingen te overzien:
(Kevorkian noemt telegrammen aan de uitzetting van Armeense opstandelingen te verzekeren, en de terugkeer van de vluchtelingen die in de buitenlandse legioenen ingeroepen van Aleppo naar gebieden gepland voor hun hervestiging.)
"Als de beslissing om de hele regio van Aleppo en omgeving rake werd genomen rond december 1915 en januari 1916, het duurde minstens enige tijd in Branch Deportees voordat daadwerkelijk de uitvoering ervan. (...) De release van duizenden gevangenen - niet zonder enige vaardigheid sommigen hadden in geslaagd om zich te verbergen in de Arabische gemeenschappen in de regio of in Aleppo - in dorpen heeft de taak van de medewerkers Sevkiyat niet vergemakkelijkt en geen twijfel over bestaan ​​... dat de interventies van Djemal Pasha, het hoofd van het Vierde Leger. " 
"Een eerste ronde-telegram door Talaat prefecturen en sub-prefecturen provincie 10 november 1915 vraagt ​​iedereen om te stoppen met het verplaatsen van de Armeense gedeporteerden, stabiliseren hen in hun woonplaatsen. Nog een telegram van de minister van Binnenlandse Zaken dd 22 februari 1916, ..., inderdaad geconstateerd dat "de tekst van de algemene verklaring betreffende het beëindigen van de deportaties van Armeniërs resulteerde, op sommige plaatsen, om een interpretatie die geen Armeense nu meer moet doen worden gejaagd. Om deze reden, veel mensen uit de schadelijke mensen bekend waren niet ver. ""
"Het is dan ook niet verwonderlijk dat het was alleen tijdens de maanden februari, maart, april en vooral in mei en juni 1916 dat de lijn van de Eufraat werkelijk werd binnengevallen door konvooien overlevenden van de noordelijke kampen. (...) Eind juni 1916, de laatste reinigingen bediend in de regio van Aleppo en de Eufraat lijn veroorzaakt een uitzonderlijke stijging van het aantal treinen aankomen ene na de andere in Zor Naar aanleiding van een orde van Talaat gericht aan de gouverneur van Aleppo op 29 juni het verzoek dat de laatste Armeniërs werden gedeporteerd naar Zor. " 

B-5.3. Salih Zeki De insubordinatie aan zijn superieuren, en organiseerde hij de bloedbaden in de regio:
(We eerder vermeld in B-2.2. Afpersingen Zeki tussen de Zor en Ra'sul Ayn opgevoed door de Armeense parlement Artin Boshgezenyan en vervolging tijdens de deportaties. Kevorkian uitgelegd als Zeki Bey was ongehoorzaam aan zijn superieuren hiërarchische, werven criminelen tientallen Armeniërs molenaars te elimineren. Hij gebruikte Tsjetsjenen die Rusland gevlucht en Circasiens die moesten migreren in de zuidelijke provincies boze tegen Armeniërs die de Russen gesteund tegen hen. Salih Zeki zal worden vervolgd, berecht en ter dood veroordeeld.)
"Zeki ... moest echter de politieke militaire autoriteiten staan ​​vervolgens geprobeerd om iedereen gelden te werven voor de bouw van de infrastructuur die nodig is om Yildirim operatie opgezet tegen de Britten in Bagdad opgericht, begeleid en geregisseerd door Liman von Sanders General Mustafa Kemal. (...) Zeki weigerde om militaire orders te gehoorzamen, gearresteerd en opgesloten in deze rekruten Salihiyé ziekenhuis, dan een paar dagen later naar Marat stuurde hen met hun familie. Na het behalen van personeel van de operatie Yildirim toestemming om troepen te heffen onder de gedeporteerden, Nourredine Bey ook ingehuurd 550 jongeren in de leeftijd kwamen-1-30 jaar, die samen werden gegroepeerd in de barakken Kechla, altijd in Maar district Zeki Salihiyé zorgde ervoor dat ze blijven zonder voedsel of water gedurende zeven dagen Degenen die deze behandeling overleefden - .. waren er gevallen van kannibalisme - werden uiteindelijk verscheept naar Souvar geketend door de directe route van de woestijn. Langs de weg, enkele Tsjetsjenen aangeworven door Zeki in Ras ul-Ain hield hen en begon hen te binden vijf bij vijfWanneer Zeytouniote geslaagd om neer te schieten twee van deze misdadigers. Na een korte weerstand, werden dienstplichtigen in kleine groepen geslacht en ontdaan van hun kleren achter een kleine heuvel. Daarom bleef Zor heel weinig mannen 18-40 jaar. Ontheven van dit potentieel gevaar,  Zeki trok lessen uit zijn eerste expedities en besloten om een groter aantal Tsjetsjenen te werven voor het uitvoeren van de liquidatie van een dergelijke massa van de mensheid. Om dit te doen, een korte trip naar Ras maakte hij ul Ain waar hij nog steeds bracht bijna honderd misdadigers - ze een reputatie in het bloedbad van geïnterneerden van Ras ul-ain kamp, ​​een paar weken eerder had verworven. Zodra het apparaat uitgeschakeld. Meestal, zodra tienduizenden gedeporteerden waren geconcentreerd aan de andere kant van de brug Zor, Zeki georganiseerd verzending naar Marat, een ander kamp ligt vijf uur ten zuiden, op enige afstand van de Eufraat ... "

B-6. De instelling van de burgerlijke rechtbanken tussen 1915-1919:
B-6,1. Exemplaar van een 1915 brief eist instraurer civiele rechter om misstanden gemeld in het kader van deportatie te proberen:


(doc.2.) Missive dat dateert uit 1915, commandant instelling van rechtbanken om misbruik gepleegd door een aantal officieren die misbruik van gezag tegen de Armeniërs te maken tijdens de deportatie te proberen.Er waren 67 doodvonnissen vóór 1918 in de civiele rechter, voor de krijgsraad Mazhar 1919. Meer dan 1.600 rechtszaken rechters tijdens deportaties en overtuigingen tussen 1397 en september 1915 Wapenstilstand Moudross.


B-6.2. Samenvatting uitspraken van mensen misbruik maken van Armeniërs tijdens deportatie of demonstreren machtsmisbruik tegen hen:

Tijdens de deportaties, tussen september 1915 en juni 1916 een totaal van 1673 mensen het tellen van militairen, ambtenaren en burgers werden vervolgd in civiele rechtbanken. 67 werden ter dood, 524 emrpisonnées en 68 veroordeeld tot verschillende straffen veroordeeld, zoals openbare werken of verbanning.Aan de vooravond van Wapenstilstand Moudross, op 1397 mensen werden vervolgd en veroordeeld wegens mishandeling of misbruik van macht tegen de Armeniërs in het kader van uitzetting [5].
B-6.3. Telegrammen onder toezicht van de deportatie gestuurd:



(doc.3.) Telegram verzonden naar Izmit, Eskisehir, Kutahya, Karahisar, Hudavendigar, Konya, Ankara, Adana en Aleppo, de Algemene Directie Veiligheid bevelen om fondsen te gebruiken van de directie om hun deportatie l zorgen 'brood voeding (1333.L.20.)

Vertaling:

"Herinnering brood levering gedurende drie tot vier dagen, van deportatie beheer achtergrond in de rest stations en zorgen voor het comfort van de overdracht." (18 augustus 1915)

Bron: DH. SFR 55/341 Belge No: 1



(doc.4.) Telegram gestuurd naar de provincie Konya commandant om te verzekeren rustplaatsen Armeense gedeporteerden hun veiligheid te garanderen. (1333.Z.4 ;. DH SFR 56/381)
Vertaling:

"Er werd overeengekomen dat de Armeense konvooi over land zullen worden uitgevoerd (NDT. Niet door de rivier). Zorg ervoor zorgen dat hun rust door te zorgen voor hun veiligheid. Talaat." (4 augustus 1915)
Bron: 56/381 DH.ŞFR Belge No: 1  



C. De rol van de speciale  Organisatie:
C-1. Brief van Talaat Pasha Enver Pasha:

C-1,1. De recente publicatie van Murat Bardakci documenten in het bezit van nakomelingen van de actoren van de Unie en Vooruitgang, zoals de vrouw van Talaat Pasha, die de promotor van de tehcir wet mei 1915, gegenereerd sinds de publicatie ervan een Revive ontdopping op de details van de politieke plannen van de leden van het Comité voor Eenheid en Vooruitgang, in academische kringen die worden zelden getoond tot op heden in seculiere kringen buiten wetenschappelijke kringen. De onderzoeker heeft zelfs in geslaagd om particuliere brieven van correspondentie tussen Talaat en Enver verkrijgen, onder anderen, hij heeft ook gepubliceerd in de eerste volumes van een reeks ongepubliceerde documenten hij zich voorbereidt om te blijven publiceren verschillende volumes ... De ongekende publicatie van met zwarte cover Talaat Pasha het beroemde boek biedt een aantal van de gepubliceerde documenten als gecodeerde informatie over de massale migratie van de Armeense minderheid, Griekse Pontische of anderen op het grondgebied of daarbuiten grenzen van het Ottomaanse Rijk vernauwing, als voor massale migratie van mensen uit andere bezette gebieden aan de fronten gebieden nog steeds onder Turkse controle, en die ook presenteert cijfers, statistieken, grafieken over deze omwenteling Demografische en hun verwoestende effecten en financiële.

C-1,2. In één van de brieven Talaat Enver dateert van 1 juli 1919  [6], (zie infra scann van de brief) plek onder de niet-gepubliceerde documenten, een bepaalde passage is bijzonder interessant is hier het transcript van de passage in kwestie in tekens Latijnse en Franse vertaling (door ons):
"(...) Wij hebben de kranten van Istanbul te lezen tot 25 mei. Ze beschuldigen vrienden te wijten aan de speciale organisatie.  De speciale organisatie zogenaamd maakte de deportaties van Armeniërs en Grieken, en betrokken een aantal vreselijke daden. En het zou de verantwoordelijkheid van het centrale orgaan van de Unie Comité en vooruitgang. Het betekent dat de ambtenaren en de procureur-generaal zijn afgetreden niet om resultaten te krijgen. Ze lijken naar Malta te hebben gestuurd niet op te laden. (...)  [Opmerking 2] [7] "




(doc.5.) brief Scann's gericht aan Talat Pasha Enver Pasha, waar hij schreef particulier domheid om een ​​verband tussen tehcir recht en "zogenaamde" Special Organisatie, gevestigd in de deportatie van Armeniërs zoeken en Grieken, en "een aantal vreselijke daden" gericht aan deze populaties. Gedateerd 1 juli 1919.


C-1,3. Deze private mail tussen Talaat en Enver die uit de schaduw in de herinnering van afstammelingen van de belangrijkste spelers kwamen geeft een interessant licht op de kwestie van de hypothetische functie van de speciale organisatie in het verlies van het leven tijdens de deportaties.

C-1,4. De elementen van de speciale organisatie waren betrokken bij vele illegale en criminele handelingen volgens het geldende wetgeving op het moment dat tot de doodstraf tegen zoals spionage, propaganda tegen de Sultan, organisatie geheim, de hinderlagen, beurs speculatie of staatsgrepen. De vernietiging van zeer belastende documenten die wordt ondersteund als streven naar wreedheden tegen Armeniërs wissen lijkt dus mis met deze persoonlijke brief Talaat Pasha. De vernietiging van belastende documenten zonder volledig te verklaren uit van een angst over de vermeende wreedheden tegen Armeniërs.

C-1,5. De cultuur van bloedwraak kenmerk van Koerdische plegen van gewelddadige aanvallen tegen de Armeense dorpen in reactie op aanvallen van elementen van hun clans en stammen door Armeense revolutionairen in suspiscion speelt een rol van een geheime organisatie in civiele aanslagen Armeniërs. De Circasiens rovers, Tsjetsjenen die moest te migreren naar believen door de Russische opmars, hebben ertoe geleid dat sommige vermoeden organiseren slachtingen onder leiding van de coupplegers. De rol van de speciale organisatie in de Armeense massamoorden werden bekeken met de nodige voorzichtigheid door deskundigen als Philip Stoddard, wie is de historicus die tot nu toe heeft gedaan meer onderzoek over de Organisatie speciaal.

C-1,6. De brief Talaat Pasha boven met betrekking tot de beschuldiging van betrokkenheid van de speciale organisatie van de Armeense genocide lijkt andere eenheden te versterken door het aandeel van opeenvolgende slachtoffers in aanvallen. Hier zijn de resultaten van de gevolgen van de uitzetting volgens RH Kevorkian:
"De essentiële vraag over natuurlijk, een van de ongeveer 870.000 gedeporteerden die in de woestijnen van Syrië en Mesopotamië kwamen, is het aantal overlevenden die overbleven toen de wapenstilstand in het najaar van 1918 werd ondertekend, of het aantal gedeporteerden die werden gedood in concentratiekampen, op de weg of in de slachtpartijen georganiseerd in Ras ul-Ain en Deir-Zor. De tijd is gekomen om te proberen om de eerste conclusies te trekken uit de materialen die we hebben aanwezig.
Volgens deze, kan het verlies als volgt beoordeeld: 

- Transit Camp Bozanti (Summer-Fall 1915): c. 10.000 stierven van honger en epidemieën.
- Concentratiekamp Mamoura (Summer-Fall 1915): c. 40.000 stierven van honger enepidemieën.
- Concentration Camp Islahiye (augustus 1915-begin 1916): c. 60.000 stierven van honger enepidemieën.
Werkkampen tunnels Amanus (mei-juni 1916): 30 000 mensen vermoord op de weg van Marash en daarbuiten in verschillende konvooien (NDT krijgsgevangenen.).
- Radjo concentratiekampen en Katma van Azaz (automne1915-Spring 1916): c. 60.000 stierven van honger en epidemieën.
- Bab concentratiekampen en Akhtérim (octobre1915-Spring 1916): c. 50-60 000 doden van de honger en epidemieën.
- Concentratiekampen en Lale Téfridjé (décembre1915-février1916): c. 5000 stierven van honger en epidemieën.
- Mounboudj concentratiekampen (automne1915-février1916): 0.
- Aleppo en de rand concentratiekampen (été1915-Fall 1918): c. 10.000 stierven van honger enepidemieën.
- Concentratiekamp Ras ul-Ain (zomer 1915-april 1916): c. 13.000 stierven van honger en epidemieën en 40.000 gedood in het gebied.
- Concentratiekamp Meskene (november 1915-april 1916): c. 60.000 stierven van honger enepidemieën.
- Concentratiekamp Dipsi (november 1915-april 1916): c. 30.000 stierven van honger enepidemieën.
- Transit kamp Abouharar (november 1915-april 1916): 0.
- Transit kamp Hamam (november 1915-april 1916): 0.
- Concentratiekamp sebka (tegenover Rakka) (november 1915-juni 1916): c. 5000 stierven van honger en epidemieën.
- Concentratiekampen van Deir Zor-Marat (november 1915-december 1916): 192 750, waarvan ongeveer 40 000 mensen van de honger en epidemieën en  150.000 afgeslacht tussen Souvar en Cheddadiyé  *.
- Regio Mosul (Fall 1915-januari 1916): c. 15 000 mensen afgeslacht door General Halil Bey in januari 1916.
- Regio's van Hama / Homs / Damascus / Amman / Hauran / Maan (Fall 1915-zomer 1916): c.20 000 doden op 132.000 gedeporteerden uit de lijn [4]. "  

C-1.6.1.  * Dit bloedbad hierboven vermeld, volgens Boshgezenyan Artin (zie §10. B-4.1. Supra) als zijnde het werk van een gestoorde Vali, namelijk Salih Zeki Bey die werd vervolgd voor het einde van de deportaties, maar hij ontsnapte en werd geprobeerd en ter dood veroordeeld contumas 28 april 1920 [8]. Artin Boshgezenyan noemt zijn moordpartijen, maar met een verschillend aantal (70.000-80.000 van de belijdenis van schuld door het Armeense parlement). Deze misdaad is niet te wijten aan de speciale organisatie, Salih Zeki Circasiens aangeworven en organiseerde de slachtingen door persoonlijke haat en veroordeeld werd voor het eerst in 1916 en opnieuw in 1920. De Algemene Halil Bey was ook gearresteerd 4 april en ontsnapte uit de gevangenis[9].

C-1.6.2. Het aandeel van de opeenvolgende slachtoffers in konvooi aanvallen lijkt laag, onder de 70.000 mensen gedeporteerd 924.158, of 7,5%, in vergelijking met de ramingen van de totale sterfte onder de gedeporteerden. Dispatch een geheime organisatie om bijna alle vernietigd door epidemieën of hongersnood laat lijkt twijfelachtig, onnodig en te boeten.


C-2. Andonian Documenten:
C-2,1. Britse en verbannen naar Malta:

De kwestie van de Armeense genocide niet kunnen worden behandeld zonder vermelding van de documenten van Aram Andonian. Deze beroemde documenten die zijn aangetoond vals te zijn, met inbegrip van de originelen werden nooit geproduceerd door Andonian - en waarvan kopieën grondige analyse door specialisten toont de oorsprong van propaganda - niettemin aangehaald als bronnen in de meeste publicaties over de Armeense genocide.

Volgens Aram Andonian werden deze documenten teruggevonden door de troepen van de Britse generaal Edmund Allenby. Echter, de Britse zetten op zoek naar bewijs tegen de Malta gedetineerden hebben geen toevlucht tot hen. Het Britse onderzoek leverde geen resultaten op te geven, zodat het ministerie van Buitenlandse Zaken moest wenden tot de Washington archieven. In zijn reactie op Lord Curzon, de zaakgelastigde van de Britse ambassade in Washington, RC Craigie, en antwoordde:

"Ik vind het jammer om Zijne Excellentie te informeren dat we niets dat als een tentoonstelling tegen de Turken momenteel vastgehouden in Malta ... een specifieke omstandigheid die een voldoende basis voor een aanklacht kunnen vormen zou kunnen dienen hebben gevonden ... De genoemde rapporten verschijnen niet in ieder geval, informatie bevatten die schadelijk zijn voor de Turken, noch bruikbare informatie te bevestigen die reeds in het bezit zijn van de regering van Zijne Majesteit ... "[10]

Niet wetende wat te doen met deze gevangenen al twee jaar in gevangenschap hebben doorgebracht zonder proces en zonder formeel gebracht, vroeg het ministerie van Buitenlandse Zaken het advies van de Raad van Justitie in Londen, die na 29 juli 1921 meende:

"Tot nu toe, geen getuigenverklaring is waarschijnlijk de aanklacht tegen de gevangenen te bevestigen. Het lijkt zeer twijfelachtig dat hij kon vinden ..." [11]

De gepubliceerde door Andonian documenten beschikbaar waren bij het proces van Malta ballingen en, ondanks de dringende noodzaak om te exposeren, de Britse ze nooit voor een rechter, het feit dat het vals was. De gevangenen werden bevrijd in 1922.

De fammeux Andonian documenten zijn inderdaad in het Frans gepubliceerd door David S. Beg in 1920 in Parijs, bewerkt door het afdrukken Turabian. Bovendien is de Britse die zich ontdekte deze documenten zelf wanneer ze Aleppo voeren. Andonian niet ook de originele documenten aan de rechtbank van Berlijn, op het proces van Tehlirian certificeren nadat de originelen gezien.



C-2,2. Technische kritiek Andonian documenten  [12]: 

1 - Andonian gebaseerd zijn bron van informatie over een handtekening van de prefect van Aleppo, Mustafa Abdulhalik. Maar archiefstukken blijkt dat de handtekeningen toegeschreven aan Mustafa Abdulhalik zijn vals.


(doc.6.) Links, valse handtekening in de documenten Andonian toegeschreven aan Vali van Aleppo, Mustafa Bey Abdulhalik. Rechts, originele handtekening van Mustafa Vali Abdulhalik.

2 - Op een van de documenten die zij heeft gepubliceerd, Andonian attributen om voetnoten en handtekening van Mustafa Abdulhalik een datum toen het nog prefect van Aleppo.

3 - De onwetendheid of verwaarlozing, de bestaande kloof tussen het Ottomaanse kalender en de Gregoriaanse kalender omdraait documenten, eerder dateert in latere data, en vervalt de datering en de nummering gebruikt door Andonian.

4 - Data en cijfers toegewezen door Andonian documenteert haar producties hebben niets gemeen met de data en nummers van de authentieke documenten van de periode. Verder Andonian begaan door de slordige fout van het dragen van dezelfde nummers van verschillende documenten.

5 - Andonian figuren groepen in sommige telegrammen hebben niets te maken met ofwel het werkelijke tijdstip van de coderingstechniek. Deze fouten zouden ongelooflijke aberraties hebben gevormd van de kant van ambtenaren achterhalen. Het suggereert ook, tegen het bewijs, dat dezelfde encryptie-systeem in gebruik is voor zes maanden in een land in oorlog zouden zijn gebleven; en we weten dat dit niet het geval was.

6 - De onhandigheid met die werden getraceerd de tekenen van "Basmalah" sacramentele formule in het hoofd van een officieel document, verraadt een auteur die waarschijnlijk nog nooit van zijn leven gebruikt.

7 - soms in valse documenten uitdrukkingen die daadwerkelijk kan niet worden gebruikt in het Ottomaanse taal, of woordenschat, syntaxis en grammatica. Ook te maken "de Turken erkennen hun eigen schuld", de auteur klaar om officieren Ottomanen zinnen dat het gezond verstand het gebruik ervan zou hebben verboden.Een ander duidelijk teken van de vervalsing van de gegevens (Andonian drie boeken in het Engels, Frans en Aramees tonen de houding van de journalist met betrekking tot de bronnen die het produceert en haar manifest gebrek aan discipline die nodig is voor een bron zo belangrijk).

8 - Met uitzondering van twee van hen, valse documenten zijn geschreven op wit papier, waarop geen teken of een vermelding waaruit blijkt dat ze van het Ottomaanse administratie. Twee van hen zijn geschreven op telegram vormen van Ottomaanse posities, maar dit is nauwelijks meer overtuigend: iedereen kon ze gemakkelijk te krijgen.

9 - Deze valse documenten werden niet in aanmerking door de Britten, die nog nadrukkelijk zochten bewijs voor het gerecht te brengen van de genomen "Turken die verantwoordelijk zijn voor de massamoorden opArmeniërs".

10 - Het is niet logisch dat de Andonian materialen aanwezig als zeer geheim simpelweg werden verzonden per koerier, brengen ze onder de aandacht van vele mensen. Zij moeten zijn door een koerier. (Evenzo is het onwaarschijnlijk dat dergelijke documenten waren belastend indien gedurende drie jaar in plaats van wordt vernietigd.)

11 - De huidige valse documenten, als men vergelijkt het Engels en Franse versies van Andonian boek, verschillen die vertaalfouten of hardware fouten niet in aanmerking kunnen komen. Zij zijn door het gebrek aan nauwkeurigheid die tot die hele productie en propaganda.

12 - Tot slot, schrijvers erkenning van de Armeense genocide, en door hun woordvoerder, uiten enige scepsis over de authenticiteit van Andonian documenten.



D. Sommige demografische en statistische gegevens:
D-1. De beroemde zwarte boek Talaat Pasha  [noot 3] bevat gegevens van essentieel belang, als persoonlijke archief van de hoofdauteur van het decreet uitvaardigen van de Armeense deportaties vijandige gebieden naar andere gebieden nog onder Ottomaanse autoriteit op het moment van de deportaties. Deel demografische gegevens in kwestie voor het maken van een meer gedetailleerde analyse:

D-2. De lijst van réffugiés moslims vluchtten de Balkan tijdens de oorlog in de Balkan [13]: 


Steden en 
afdelingen
Bevolking 


Haarden
Edirne
112.129 
26220
Ankara 
29.785 
5952
Adana
5737 
1436
Erzurum
5104 
913
Aydin 
89603 
25928
Beyrut
1019 
221
Aleppo
1068 
227
Hudavendigar
214.310 
45294
Syrië
9178 
2236
Sivas
61171 
13.926
Kastamonu
34308 
7515
Mâmtrelâziz 
336
87
Bitlis 
4723 
925
Konya
126295 
16452
Izmit 
56373 
12.813
Catalca
8681 
2114
Karesi 
65565
14,118
Kal'a-i Sultaniye
29495 
10,198






Totaal
854870 
186575



Iskord
2800
650
Manastir
2192
565
Yanya
??
??
Selanik
4846 
1353
Kosovo
61314 
12579



Totaal full

926022
21.722

D-3. De lijst van de islamitische vluchtelingen uit de Balkan na de oorlog in de Balkan [14]:

Provincies
Bevolking
Haarden
Adana
6381
1276
Ankara
9335 
2111
Aydin
145.320 
29128
Edirne
81542 
17368
Erzurum
 1
Istanbul
3609
259
Aleppo
10.504
2099
Hüdavebdigâr
18317
4650
Syrië
3187
637
Sivas
10605
2169
Kastamonu 
88
16
Konya
3511
638
Mamurtelâziz
242
48
Busje
27
5
Izmit
6771
1153
Eskisehir
9088
1236
Bolu
566
118
Canik
3875
619
Catalca
5980
785
Karesi
14687
2961
Kal'a-i Sultayiye
2980
785
Kayseri
1445
328
Mentese
855
171
Nigde
_
_






Totaal

339074 
62704
D-4. De lijst van het aantal Armeense gedeporteerden regios [15]:


            Provincies            
Een Deport
Ankara
47224
Erzurum
128.657
Adana
46031
Bitlis
109.521
Aleppo
34451
Hudavendigar
66413
Diyarbakir
61002
Sivas
141592
Trabzon
34.500
Mâmuretülâziz
74206
Izmit
54370
Canik
26374
Karesi
8290
Karahisar
7327
Kayseri
47,617
Maras
27,101
Nigde
5101
Konya
4381




TOTAAL 

924158

D-4,1. De Litse Armeniërs Ottomaanse grondgebied blijven onder Ottomaanse controle voordat het Comité voor Eenheid en Vooruitgang [16] :


Provincies
Niet-verplaatste Armeniërs
Armeniërs verplaatst
Reizen
Bevolking in 1914
Ankara 
12766
410 
4560
44661
Musul 
253 
7033
0
0
Nigde 
193
850
547
4939
Izmit 
3880
142
 9464
56115
Kütahya 
3932
680
0
4023
Eskisehir 
1258
1096
547
8620
Bolu 
1539
551
 9464
3002
Afyonkarahisar 
2234
1778
0
7498
Içel 
252
116
1104
350
Karesi 
1852
124
56
3002
Kayseri 
6650
111
1484
7498
Adana 
12.263
4257
0
350
Maras 
6115
198
1696
8663
Sivas 
8097
948
6778
47974
Beyrut 
50
1849
19664
51724
Kastamonu 
3437
185
2010
27306
Konya 
3730
14,210
3993
13078
Aydin
11.901
5729
0
1224
Syrië
0
34409
0
0
Zor
201
6778
0
63
Hudavendigar
2821
178
10,251
59038
Aleppo
13679
13.591
19091
37031
Urfa
1114
6687
451
15616
Erzurum
0
0
3364
125.657
Bitlis
0
0
1061
114704
Busje
0
0
160
67792
Diyarbakir
0
0
1849
56166
Trabzon
0
0
562
37549
Elaziz
0
0
2201
70060






97247
106910
94206
1031614
Istanbul
80.000
0
0
80.000

177.247

94206
1112614

106910



  
284157




D-4.1.1. Geschreven provincies hier in oranje zijn buiten het domein van toegang tot en controle van het Ottomaanse tijdens de laatste telling van de Armeense bevolking in de tweede kolom. Het is opmerkelijk dat voor Syrië, die bezet is voor een deel, een deel van de gegevens zijn meegedeeld aan Talaat, als Aleppo en andere niet-bezette provincies, gedeeltelijke gegevens ter beschikking gesteld.


D-4.1.2. De provincies Elaziz (huidige Elazig), Diyarbakir, Trabzon (Trabzon), Erzurum, Bitlis en Van werden bezet door Russische troepen na het einde van de deportaties, is het niet verwonderlijk dat de informatie is dus niet in deze regio's kan worden verkregen voorafgaand aan de ontmanteling van het Comité voor Eenheid en Vooruitgang op 1 november 1918.

D-4.1.3. Een Armeense weerstand Mamuret'ül Aziz, Diyarbakir, Trabzon, Erzurum, Bitlis en Van paar jaar later, blijkt dat Armeniërs blijven om goed te leven in deze gebieden onder de bezetting van het einde van de herovering van de deportaties en na de wapenstilstand Moudros.



Kaart van de regio, op basis van de grenzen van de controle zones van bevoegdheden bepaald in de Moudros Wapenstilstand op 10 augustus 1918. De bovenstaande tabel geeft een bevolking van
0 voor sommige provincies bezet op het moment van de laatste volkstelling gemeld aan Talat Pasja zetten in het rood in ons artikel teruggaat tot vóór de wapenstilstand van Moudros.


D-4,2. Instructies voettekst archief Talaat Pasha:

"1330 End (1914) Gregoriaanse Armeniërs bestond uit een totale bevolking van 1.187.818 Armeniërs en katholieken genummerd 63.967, alle twee populaties waardoor 1.256.403 Armeniërs die in de registers zijn geregistreerd. Omdat niet alle niet geregistreerd, het werkelijke aantal kan oplopen tot 1,5 miljoen, en het blijkt dat het noodzakelijk is ongeveer 30% toe met het aantal 284 157 voor meer betrouwbare gegevens, wat leidt tot de conclusie dat het aantal Armeniërs wordt overgelaten aan grondgebied moet het aantal 350.000 tot 400.000 zijn [16]. 
(voetnoot pagina Talaat Pasha)

D-4,3. Amerikaanse document van 3 februari 1916 over het aantal gedeporteerden naar Syrië volgens een Amerikaans rapport:




    (doc.7.), Syrië en de regio uit te breiden tot Maan       
100.000 
Hama en rond
12.000
Homs en de omliggende dorpen
20.000 
Aleppo omliggende dorpen
7000 
Maara en de omliggende dorpen
20.000
Bab en de omliggende dorpen
8000
Mumbidge en de omliggende dorpen
5000
Ras al'ayn en de omliggende dorpen
20.000
Rakka en de omliggende dorpen
20.000
Deyrizor en de omliggende dorpen
300,0
Totaal 
486,000


D-4.3.1. Aantal Armeense gedeporteerden in Syrië in februari 1916, ongeveer 277.000 daarvan zijn documenten als elders geherhuisvest in het Ottomaanse grondgebied, vooral in Adana en Istanbul.

D-4.3.2. Het aantal boventallige Armeniërs in sommige provincies tussen de laatste volkstelling gemeld in de Talaat Pasha boek en het Verdrag van Sèvres voordat overeen heel nauw samen met de migratie tegen de stroom in 1921.


D-4-4. Archief gedateerd 11 december 1918 in het Frans over een aantal onderdelen uit 11 december 1918 [17]: 



D-4.4.1. Dit document (doc.8.) Vermelding van ongeveer 250.000 Armeense vluchtelingen in de Kaukasus niet opgenomen in de reeds eerder gescande documenten.

D-4.4.2. De andere nummers lijken sterk onderschat, omdat vanaf 1919 meer dan 277.000 Armeniërs zal worden geherhuisvest in de provincie Adana en andere provincies uit Syrië. De auteur van de brief mag niet worden geïdentificeerd aan de gehele bevolking te certificeren.

D-4.4.3. Wij zullen infra andere tellingen en een meer recente evaluatie van het aantal Armeense gedeporteerden nog leven voordat Sèvres keren (zie hieronder E-3.).

E. De Wet op het rendement van ontheemde Armeniërs en de gevolgen daarvan:

E-1. Een onderwerp dat zelden wordt vermeld over de deportatie programma is de wet van 5 augustus 1918 op het programma keert de gedeporteerde Armeniërs (zie document hieronder). Deze wet werd gepubliceerd in het Staatsblad Vertchinlor met ingang van 10 augustus 1918 had grote vreugde onder de Armeense Diaspora veroorzaakt op het moment. Die hadden hun dankbaarheid naar Sultan Mehmed Resad.




(doc.9.) Besluit bevelen Returns Armeniërs die op Ottomaanse grondgebied.



(doc.10.) gearresteerd bevelen Returns Armeniërs die op Ottomaanse grondgebied.



(doc.11.) gearresteerd bevelen Returns Armeniërs die op Ottomaanse grondgebied.

(doc.12.) Geeft de vermelding in een document uit 1921 in de VS.



 E-3. De Armeniërs gelegen in de provincies van het voormalige Ottomaanse rijk ontbreekt in de persoonlijke notities van Talaat Pasha:





E-3,1. In dit document (doc.13), vinden we een aantal van de Armeniërs die buiten de controle gebied van de nieuwe grenzen van het Ottomaanse Rijk voordat het Verdrag van Sèvres. De verloren provincies bovengenoemde worden vastgelegd in de volgende documenten, vinden we net zo goed genoemd 624,900 Armeniërs in het Ottomaanse provincies verloren door het Verdrag van Sèvres vóór.

E-3,2. Dit aantal is de nieuwste van gedeporteerde Armeense bevolking buiten de nieuwe grenzen van het Ottomaanse Rijk die op de vooravond van het Verdrag van Sèvres.

E-3,3. Armeniërs die voor Sèvres richting Armenië, Rusland, Frankrijk en andere bestemmingen gemigreerd dienen te worden beschouwd in de poging om de deportatie van overlevenden te beoordelen.



Provincies
Notes Talaat Pasha
Voordat Sèvres
Verschil
Ankara
17736
5500
              <12.236    
Moussoul
7286
800
<6486
Nigde
1590


Izmit
13.478


Kutahya
4612
7000
> 2388
Eskisehir
2901


Bolu
11.554
10.000
<1554
Afyonkarahisar
4012


Içel
1472


Karesi
2032


Kayseri
8245


Adana
16.520
150.000
> 133.480
Maras
8009


Sivas
15823
19.500
> 3677
Beyrut
21563


Kastamonu
21640
500
<21.140
Konya
21993
12.000
<9993
Aydin
17630
10.000
<7,630
Syrië
34409


Deir Zor
6979
3600
<3,600
Hudavendigar
13.250
15.500
> 1750
Aleppo
46361
57.000
> 10,639
Urfa
8252
9000
> 748
Erzurum
3364
1800
<1564
Bitlis
1061


Busje
160
8800
> 8640
Diyarbakir
1849
31.000
> 29.151
Trabzon
562
12.000
> 11.438
Aziz al Mamurat
2201
35.000
> 32.779
Istanbul
80.000
156.000
> 76.000

(Déportés = 106910)


Nicomedia

20.000
> 310.690
Edirne

6600
- <64 203
Kale-i Sultana

900
-------------
Karessi

5000
246.484
Caesarea

7500

Canik

1000

Maarah

9000

Jeruzalem

4000

Damascus

400

Bagdad

1000

Basra

400

Balikesir

2000

Harput

5000

Onleesbaar
106910
5000


246.484
Totaal = 624,900


59,700
Verschil = 59,700

DEPORTES LIVE-
413097




E.3.4. Het aantal van 924.158 gedeporteerden die als betrouwbaar wonen aan de vooravond van Sèvres is dus 413.097. Die gebaseerd zijn zoals gedocumenteerd manier om dood de overige aandelen (80.000 + 40.000 + 30.000 + 15.000) 165.000.




(doc.14.) De Armeense bevolking wereldwijd in 1921.


E-4. Balans van het aantal gedeporteerden blijven onder de Ottomaanse heerschappij, buiten de resten van het grondgebied en het verlies van het leven vanuit het perspectief van documenten en archieven (zie boven):

E-4,1. We lezen in bovenstaande tabel §D-4.1., Op het grondgebied dat 177.247 Armeniërs bleven in hun huizen zonder te worden gedeporteerd of migreren op hun eigen, tot 1918. Dat 106.910 Armeniërs gedeporteerd naar binnenland provincies blijven controle door de Ottomaanse macht aan de Unie en Progress Committee beëindigen. En 94.206 reizen in tellingen kon niet fysiek worden gevonden thuis.

E-4,2. Moet rekening worden gehouden met de Armeniërs, die het land verlaten tussen 1916 en 1918 naar Armenië, Rusland, Amerika en andere bestemmingen. Armeense verborgen met vrienden, of verwijderd binnen enkele clans als gevangenen ..



F. gedocumenteerde herziening van de verdeling van de Armeniërs wonen op Ottomaans grondgebied of bleven buiten de nieuwe grenzen naar plaatsen waar ze fl overgedragen tussen 1914 en 1916:


F-1. Veel van de gedeporteerden werden geteld binnen het Ottomaanse controle gebieden in 1918: 106 910(zie hierboven).

F-2. We benadrukten hierboven om niet te vallen in een vereenvoudiging omdat eenheden, het aantal verborgen of verwijderd worden door een aantal Armeniërs, en andere delen bewegingen die worden gemaakt tussen de verschillende tellingen en ontslagen een aantal gegevens voor sommige provincies hebben achtereenvolgens veranderd aan het oordeel van de grens tellingen maken een twijfelachtige grondige analyse ... Deze evaluatie is slechts een benadering en niet een strikt nauwkeurige conclusie.

F-3. We kunnen op basis van de verschillende aannames, beoordeelt het aantal Armeense slachtoffers op tussen de 200.000 en 600.000, afhankelijk van de onzekere variabelen.

F-4. We hebben het al boven dat zou hebben gedood Vali Deyrizor 70.000-80.000 Armeniërs eerder genoemde uit 1918 minuten, die zou zijn berecht en veroordeeld tijdens de deportaties. Om te worden beschouwd als een van de ontbrekende Armeniërs in vergelijking met degenen die werden gedeporteerd.  

F-5. 177 247 zijn thuis gebleven tijdens de training.

F-6. 94.206  niet thuis waren bij de laatste volkstelling en kon niet fysiek te zien in de laatste volkstelling.

>> Let op: 924 158 (aantal gedeporteerden)  + 177.247 (Armeniërs bleef er onaangetast door de deportatie programma)  =  1.101.405 of het naderen van de 1.112.614  opgenomen in de administratie van de mensen die het einde van 1914, met een verschil van 11 209 gelokaliseerde personen (er waren spontane migraties regelmatig voor en tijdens de deportaties, de activisten van het sterven fronten, of aanvallen van lokale clans in reactie op de aanslagen van Koerdische dorpen door het FRA elementen ...).


Boven Yerevan bevolkingsgroei tussen 1827 en 2007 (ISTAT, Wikipedia). Een passage uit 12.500 inwoners in 1890 tot 34.000 inwoners in 1917 (na de deportaties) wordt verhoogd voor het kapitaal van de toekomst die een jaar later zal worden herkend Armenië. Is een migratie van ongeveer 21.500 personen.Een getuigenis van de Armeense migratie naar Rusland tijdens de Eerste Wereldoorlog.


F-7. 924.158 daarvan zijn verwijderd van de fronten bewogen. 486.000 van hen wonen buiten het gebied gecontroleerd door de Ottomanen in Syrië in 1916 en 106.910 in gebieden die nog onder Ottomaanse controle. 250.000 Armeense vluchtelingen in de Kaukasus nog steeds toe te voegen aan het aantal Armeniërs gerapporteerd als de gebeurtenis overleefd aan de vooravond van 10 augustus 1920. 177 247 niet was uitgezet, en niet gevonden 94.216 woningen in de laatste volkstelling. Deze gegevens tonen aan dat ongeveer 1.114.373 Armeniërs waren nog in leven op een bepaalde manier in februari 1916.

F-8. We kunnen doen, om verlichting van deze ook krijgt een aanpassing van het nummer van de gedeporteerde Armeniërs die mogelijk zijn omgekomen voordat Sèvres.
  • Sterker nog, het lijkt vast te staan ​​dat 106.910 van de gedeporteerden leefde in de nieuwe grenzen van het Ottomaanse Rijk.
  • We moeten ook toevoegen aan dit nummer 277.000 hervestigd Armeniërs in Adana en Istanbul.
  • Men kan ook toevoegen van de 122.700 uitsluitend in het US Census voordat Sèvres, 250,0000 en Armeniërs die naar de Kaukasus gemigreerd.
  • Waardoor het tussen de 924 158 755 700, met een verschil van 168 458, waaronder het lot van 80.000 tot Zor hierboven vermeld, en die van 70.000 doden achtereenvolgens naar samenstellen, ook boven vermeld vallen.
  • Toch is het aandeel van de migratie van de Kaukasus of Anatolia uit gebieden deportaties blijft onoplosbaar.
  • Het lot van de bekende dus gedeporteerd als volgt: 106 910 bleef op het grondgebied blijven onder Ottomaanse controle, 277.000 inkomen na 1921 (in Adana en Istanbul), 122,700 opgenomen op de vooravond van Sèvres in Syrië, Mesopotamië, 80.000 overleden tussen Zor en Ra ' Ayn sul als gevolg van een verstoorde Vali, 15.000 overleden als gevolg van General Halil in Mosul, en ongeveer 70.000 sterfgevallen in konvooi aanvallen (671.610); het lot van de resterende 252.548 zijn Migratie in Armenië, Rusland, Frankrijk, ..., stierf op de fronten, ontvoeringen, conversies, of hongersnood en verwoestende epidemieën leidt hen tot de dood.

F-9. De moeilijkheid ambassadeurs te lokaliseren en identificeren van de gevangenen in hun controle zones toont de praktische moeilijkheden bij het lokaliseren van de mensen, de bovenstaande instructies Talaat Pasha over het werkelijke aantal Armeense grondgebied te rechtvaardigen, het ontwerpen en velen zijn ontsnapt deportaties (hij beschouwt de orde van 30%).

F.10. De Armeense bevolking officieel gelokaliseerd en herstel in het einde van 1914 de bevolkingsregisters is1.112.614, waarvan 924.158  zijn gevangen in de progremma van deportatie naar de zuidelijke provincies.Onder hen, 177.247 werden persoonlijke notities van Mehmet Talaat bleef op het terrein. Wat ten grondslag ligt aan een permanent onderdeel van Armeniërs gevangen in de deportatie programma is erin geslaagd om het konvooi te ontsnappen (zie foto hieronder) voordat je naar de plaatsen van bestemming. Een gedeelte daarvan dat is gemigreerd in de Kaukasus.



Foto Armeniërs ontsnappen deportatie wagons.


 F-11. Het aandeel van de Armeense ingelijfd in de gelederen van de aanvallers van de vluchters, en het verlies opgenomen tijdens de veerkracht van de bevolking ondergaan dépotation ook stroomopwaarts van slachtoffers worden beschouwd.


G. Bijlagen:

Sommige archiefstukken over de deportaties van Armeniërs:

G-1. Bestel de beslissing om de Armeense opstanden gebieden deporteren naar niet-vijandige gebieden (doc.15.):



Vertaling:


Vanwege de weerstand tegen de macht in tijd van oorlog, deze orde (voorlopig) werd vastgesteld met betrekking tot maatregelen die moeten worden genomen door de strijdkrachten:


Artikel 1: In tijden van oorlog, positie of leger commandanten en militaire instanties en afdelingen worden geconfronteerd met oppositie tegen politieke beslissingen of daden van gewapend geweld ondermijnen van de militaire verdediging of de orde verstoren publiek; de strijdkrachten zijn in de plicht om hen eraan te herinneren om te bestellen, om ze te stoppen en indien nodig te elimineren.

Artikel 2: De bevelhebbers van de korpsen en divisies geconfronteerd met gewapend verzet of spionage inwoners van dorpen of steden hebben het recht om te bewegen in geheel of gedeeltelijk ten opzichte van de militaire akkoorden.

Artikel 3: Deze wet is van kracht vanaf het moment van de vaststelling ervan.

Artikel 4: De plaatsvervangend opperbevelhebber en minister van Defensie is verplicht om de uitvoering van dit recht te verzekeren. Deze wetgeving werd in het parlement geïntroduceerd en gestemd in de Algemene Vergadering en is een wet uitgevaardigd door de staatsmacht met geweld.

13 Rajab 1333 26 mei 1915


Mehmed RESAD grootvizier, Opperbevelhebber en de vice-minister van Oorlog Enver Mehmed Said



G-2. Redenen die de regering onder leiding om te beslissen om de Armeniërs te deporteren (doc.16.):




Vertaling:

Politieke redenen die de deportatie van Armeniërs en transfers:


"De Raad van Ministers heeft erkend en uitgeroepen dit wetsvoorstel."


Bureau Externe Betrekkingen. Kopie van het document: (840 326758/270).

31 mei, 1915 



Een deel van Armeniërs wonen in de buurt van het oorlogsgebied compliceert onze militaire operaties tegen de vijanden en de bescherming van de grenzen van het Ottomaanse Rijk; Ze maken het moeilijk om voorraden en militaire apparatuur en voedsel vervoeren, en zijn in de ambitie om samen te werken en samen te werken met de vijand, sommige hebben ook toegetreden tot de gelederen van de vijand, en georganiseerde aanvallen tegen nationale strijdkrachten en onschuldige burgers, mits wapens om de vijand marine, forten en toonde aangegeven hun strategische posities. Deze opstandige elementen moeten worden verwijderd uit het inzetgebied. Dit proces zal de werking binnenkort beginnen. Armeniërs wonen in Van, Bitlis, in de provincie Erzurum, Adana, Mersin, met uitzondering van de campagnes en centra in Jabal-i Barakat Brigade Kozan;banner Maras met uitzondering van het centrum; Aleppo, met uitzondering van de centrale wijk van de provincie in Alexandrië Beylan, Jisrisug; Armeniërs wonen in Antakya district steden en de omliggende dorpen worden verzonden nood bestemming in de zuidelijke provincies. De Armeense verscheept wordt naar Mosul worden verplaatst op de grens van de provincie Van; Urfa, behalve in het zuidelijke deel van het centrum; In het oostelijk deel van de provincie Aleppo en Syrië in het oosten en zuiden van de provincie, en zal zij in de toegewezen ruimte worden geïnstalleerd. De toepassing van dit proces werd het verstandig geacht om de fundamentele belangen van de staat en is in het perspectief van de conventies van de order 270 uitgegeven op 26 mei 1915 en zijn besproken door de Raad van Ministers. De uitkomst van de besprekingen hebben geleid tot de conclusie dat het noodzakelijk is om de duurzaamheid van de staat te waarborgen en te zorgen voor stabiliteit en de openbare orde, de beslissingen van het ministerie om te oefenen deze kwestie is duidelijk en beslissend, uw Ministerie bevoegd is om de uitvoering van deze order te beginnen. Armeniërs die in de bovenstaande regio's zullen op passende wijze worden overgedragen, de rest zal tijdens de reis worden verstrekt, hun bezittingen en hun levens zullen worden beschermd en gevoed tot ze hun plaats van bestemming, de eigenschappen en economische situatie te bereiken zal worden gecompenseerd door de distributie velden en gelijkwaardige cursussen. Voor de behoeftigen, zullen de woningen worden gebouwd door de overheid voor de boeren, zaden, gereedschap en apparatuur zal worden verdeeld. De waarde van de goederen die zij hebben achtergelaten en hun eigendom zijn prive die hij gelijkwaardig of de waarde zal worden geretourneerd. De woningen ontruimd dorpen en gebieden zullen worden uitgedeeld aan migranten na het bepalen van de waarde, de hoeveelheid en genres. De vastgoedsector, zoals de teelt van olijfbomen, moerbeibomen, wijngaarden en winkels met oranje, de fabriek stichting die migranten niet aankan zal worden geveild of gehuurd en de totale kosten van de veiling, of de woning als een herberg of het magazijn zal tijdelijk worden belegd in het fonds van de staat ten behoeve van de eigenaren om hen te dienen. Om de uitgaven die nodig zijn voor de uitvoering van deze overeenkomsten besloten door onze bediening te garanderen, voor de bescherming van eigendom en beheer, versnelling, studie, de organisatie en toepassing van hun installatie, inbedrijfstelling commissies in de naleving van deze verdragen, de commissie nodig ambtenaren, hun reis eisen, financiële achtergrond aldus verkregen kan worden gebruikt, het verzenden van de regio van een bestuurder bijgestaan ​​door twee ambtenaren en de aangewezen commissies een door het ministerie van Binnenlandse Zaken en de tweede door het ministerie van Financiën die rechtstreeks verband houden met hun afdelingen zullen worden verzonden op de site, het toezicht op de uitvoering van de overeenkomsten onder de verantwoordelijkheid van het zijn Valis op de site. De beslissing werd meegedeeld aan het Ministerie van Defensie en het ministerie van Financiën. Een brief is opgesteld voor dit doel door uw richting.




G-3. Bestel de regelingen voor het beheer van onroerend goed van de gedeporteerde Armeense  (doc.17.):




Vertaling:

Voorschriften met betrekking tot de regelingen voor goederen en Armeense land overgebracht vanwege de oorlog situatie en de politieke problemen.


Artikel 1: vastgoed, onroerend goed en grond verlaten door Armeniërs overgeplaatst naar andere regio's en verschillende missies zullen worden beheerd en uitgevoerd door de bevoegde instanties op basis van hun gebieden in het kader van de bepalingen geschreven in de volgende artikelen competentie.

Artikel 2: Alle goederen en verlaten gebouwen in dorpen en steden zullen worden verzegeld onmiddellijk geëvacueerd en onder bescherming geacht geschikte officieren of een door de raad van bestuur benoemd delegatie.

Artikel 3: Na de macht bescherming van eigendom, geïdentificeerd en geregistreerd volgens hun soort en bedraagt ​​met de vermelding van hun eigenaren, worden ze overgebracht naar onder bescherming te plaatsen zoals kerken, scholen en woningen passend geacht worden beïnvloed als magazijnen en zal zorgvuldig met de vermelding van de namen van hun eigenaars afzonderlijk door typen en soorten worden opgeslagen; verslagen aangeeft waar ze werden opgeslagen, hun plaats van herkomst en de namen van de eigenaren moeten bereid zijn, waaronder originelen en gecertificeerd door het lokale bestuur zal aan de Raad worden gezonden van Bestuur van de verlaten woning.

Artikel 4: roerende goederen waarvan de eigenaars niet kunnen worden geïdentificeerd zal hebben in de naam van het dorp waar ze werden gevonden worden geregistreerd.

Artikel 5: a. Roerende zaken kunnen in vervaldatum komen of verslechteren en dieren openlijk verkocht worden (in het bijzijn van getuigen) geveild door een door het Comité aangewezen delegatie, en de voordelen die zal worden geregeld in deposito's aan cash management en de beschermde naam door hun eigenaars als ze konden worden geïdentificeerd of de naam van de plaatsen waar ze hebben de juiste gevonden.

               b. Verkochte producten, hun types, hoeveelheid, waarde, een verwijzing naar hun plaats van herkomst, hun eigenaren, klanten die op een veiling gekocht en de aankoopprijs zal in detail worden opgenomen in een speciaal register. De documenten veilingen zullen worden opgenomen in de administratie commissie, zoals beschreven in het oorspronkelijke exemplaar van verlaten gebouw, en de lokale overheden zullen aan de raad te communiceren.

Artikel 6: voorwerpen, schilderijen en heilige boeken gevonden in kerken zullen worden opgenomen in de administratie boeken gewrichten zorgen voor bescherming onder worden gebracht waar ze werden gevonden in de parochie dorpelingen worden verzonden in plaatsen waar zij werden overgebracht.

Artikel 7: persoonlijke eigendommen, onroerend goed en grond verlaten door de overgedragen bevolking zal worden vermeld op basis van hun type, de aard, de hoeveelheid en de waarde met de vermelding van hun eigenaren en gebouwen en veel echte dorpen en steden worden opgeslagen, bereid, en gecommuniceerd de Raad van Bestuur.

Artikel 8: Als gewassen op de eigenschappen en het land verlaten, zullen deze worden geveild door een comité voor deze taak, de voordelen verkregen zal worden gestort op het fondsmanagement, zodat schrijven registers onder controle lokale macht, en aan de raad van bestuur na de bevestiging.

Artikel 9: In het geval dat klanten zullen niet worden gevonden voor de verkoop van de geoogste producten, werd het verstandig geacht om ze gelijk te verdelen tussen de twee volgende migranten borgtocht en contract voor degenen die wensen om ervoor te zorgen dat de kosten aldus verkregen afgezet in dezelfde fondsmanagement worden naar hun eigenaars.

Artikel 10: geen wijzigingen worden aangebracht in de administratie en voorbereid over de eigenschappen van de overgedragen bevolking en na het schrijven van volmachten. 

Artikel 11: Migranten zullen in de geëvacueerde dorpen worden geïnstalleerd, en de huizen en land zal worden uitgekeerd aan behoeftige gezinnen met de middelen om de velden te werken, waardoor ze tijdelijk documenten.

Artikel 12: Allochtone geïnstalleerd en zal in de registers van de bevolking in detail worden ingevoerd, met vermelding van het aantal huishoudens, namen, plaats van herkomst en de installatie sites, huizen en grond die beschikbaar zijn gesteld opgenomen in notebooks type, genre, en veel van hun waarde, en documenten met vermelding van het onroerend goed, onroerend goed en grond ten behoeve van de installatie zal worden geboden aan hen.

Artikel 13: Gebouwen en bomen nog overeind dorpen die onder de bescherming en indirecte verantwoordelijkheid van migranten, in het geval van vandalisme of vernieling van eigendom, moeten ambtenaren migranten worden geïdentificeerd en verwijderd uit het gebied en de waarde van de schade te zijn vereist van alle dorpelingen het verwijderen daarvan enig recht van gebruik van deze goederen beschadigd.

Artikel 14: De lege dorpen die overblijft na verrekening van migranten zal worden bevolkt door stammen volgens dezelfde genoemde voorwaarden en procedures.

Artikel 15:  De woningen van de geëvacueerde dorpen en steden worden bevolkt door stedelingen of landgenoten na de migranten in staat te onderhouden en deze regio's af te dwingen, zodat ze genoeg land en middelen daartoe.

Artikel 16:  Het s eigendom, zoals winkels, pensions, fabrieken, stoombaden, en magazijnen kunnen niet garanderen dat kan worden gegeven aan de ingehouden winst overige migranten, of die als bedoeld in artikel 18, niet geschikt voor herstel door migranten op basis van hun professionele bezigheden en vaardigheden, zullen worden geveild door een comité bestaande uit de voorzitter en de burgerlijke en financiële functionarissen in de regio.

Artikel 17:  Een boek opnemen van de namen van de gemigreerde in steden en dorpen, alsook het land in termen van het type, de hoeveelheid en de waarde vermeld hen toegewezen geïnstalleerd zal worden gehouden.

Artikel 18: a. Wijngaarden, tuinen, sinaasappel- en olijfboomgaarden in de steden en dorpen of in hun periferie, alsmede gelijkaardige eigenschappen, zal worden uitgereikt aan migranten die beschermen en te onderhouden, waardoor ze certificaten met de vermelding borgen, op basis van hun behoeften en vaardigheden. Documenten met vermelding van de aard en de hoeveelheid van de goederen zal worden aangeschaft en gedistribueerd aan migranten nadat ze opgenomen in notebooks voor dit doel ontworpen.

                   b. De woning in dit artikel dat niet kon worden uitgekeerd zal worden geveild als bedoeld in artikel 16 vermeld.

Artikel 19: De migranten die in de provincies worden overgebracht naar andere provincies met toestemming en de goedkeuring van de lokale overheden, of terug uit andere provincies in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken, zullen afzonderlijk worden beschouwd en geïnstalleerd onder de status van migranten in de dorpen en steden geëvacueerd; mensen de presentatie te vragen om te worden geïnstalleerd, zal gered worden door te eisen dat zij een document waaruit blijkt dat hun status van migranten of ze worden overgedragen van andere provincies worden geïnstalleerd.

Artikel 20: vastgoed, grond en onroerend goed niet vinden nemer kunnen worden gehuurd voor een maximum van twee jaar voorzien aannemen dat de schade, en de bescherming of het herstel kosten in het geval degradatie en presenteren daartoe een betrouwbare garant.

Artikel 21: De activa, onroerend goed en grond verkocht of verhuurd of half en half toegewezen, zal worden opgenomen met de plaats, de details van de verkoop, de huurwaarde, de namen van de huurder en koper in registers.

Artikel 22: De winst maakte geen verkoop en verhuur zal worden toevertrouwd aan het fondsmanagement namens hun eigenaars over te dragen.

Artikel 23: Toezicht van dit protocol het beheren van al deze woningen in de dorpen en steden geëvacueerd is de centrale taak van de raad van bestuur van het verlaten pand ..

Artikel 24: De toezichthouders zullen rechtstreeks worden gekoppeld aan het ministerie van Binnenlandse Zaken, en zal verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van hun taken onder haar gezag te zijn; lokale overheid moet worden gebracht van enige instructie ze in volgorde van ontvangst worden uitgevoerd.

Artikel 25: a. De organisatie van het Comité en de Algemene Vergadering die verantwoordelijk is voor de bescherming van verlaten eigendom en dragen artikelen van de richtlijn, kan, met de goedkeuring en volgens de richtlijnen van het ministerie van Binnenlandse Zaken om de service te gebruiken officieren betaald voor de uitvoering van deze taken, het nemen van een specificaties onder de verantwoordelijkheid van het bestuur van de verlaten woning ..

                   b. Kopieën van boeken en aangiften vereiste documenten worden verzonden naar Valis Vertrekken.

Artikel 26:  De financiële last herontwikkeling van de geëvacueerde plaatsen werk en de installatie van migranten zijn de verantwoordelijkheid van de Immigratie Management Committee, is het toch de  raad van bestuur van de verlaten woning  die bevoegd is en missionnée zorgen voor een snelle herontwikkeling proces en het goede verloop van de missies, goed toezicht en de analyse van de genomen tijdens de uitvoering ervan, in samenwerking met de lokale autoriteiten beslissingen.

Artikel 27:  De Commissie heeft de plicht om te communiceren binnen 15 dagen van de besluiten die zij heeft achtereenvolgens genomen om haar opmerkingen naar een Ministerie of Local Authority.

Artikel 28:  De uitvoering van de betrokken richtlijn door de ambtenaren van de lokale autoriteiten maatregelen is een must, met betrekking tot het beheer van de genoemde woning door de  Verlaten raad van goederen ..

Artikel 29:  de ambtenaren van. Finance Raad van Verlaten woningen  zijn eveneens verantwoordelijk voor het beheer en de bescherming van verlaten eigendom.

Artikel 30:  De commissies die verantwoordelijk zijn voor het beheer van de verlaten woning zal bestaan ​​uit een directeur en twee officieren, respectievelijk verantwoordelijk is voor een management fee, en een tweede, financiën.

Artikel 31:  De communicatie zal worden gewaarborgd door de Bestuurders of door een opdracht punt voor deze taak voor hun rekening.

Artikel 32: De directeur van het bestuur van de verlaten woning kan een element die geschikt worden geacht voor deze taak, voor analyse, toezicht of handhaving van die richtlijnen missionner.

Artikel 33: De leden van de raad van Abandoned Property. zal worden gecompenseerd met een snelheid van een lees- en een halve dag voor managers en lees de ene naar de andere elementen, en reiskosten zal worden verstrekt bij het reizen.

Artikel 34:  De implementatie van de provincies waar de commissies niet zijn aangewezen zullen door lokale overheden worden uitgevoerd.


(27 Rajab 333/28 Mai 331) - 10 juni 1915



G-4. Bestel humanitaire afspraken tijdens deportaties  (doc.18.):





__________________________

[1] Mikael Varandian,  Geschiedenis van het FRA  (1932), Publicaties van de Universiteit van Jerevan, 1992, pp. 212-213. 
[2] Gérard Chaliand en Yves TERNON, 1915, de Armeense genocide, Brussel, Complexe, 2006, p. 189 (deel geschreven door Gerard Chaliand). 
[3]  TBMM 18 Teşrinisani 1334 (1918). 
[4] Raymond H. Kevorkian, RAHC II, deel I Assen deportaties en concentratiekampen.
[5] Şafak Ural Kazim Yetiş Feridun Mustafa Emecen, Çeşitli yönlerden Türk-Ermeni ilişkileri, p.196. Istanbul University (2006).
[6]  Murat Bardakçı, Talat Paşa'nın Evrak-I Metrukesi Everest Yayınları (2008). ISBN 978-975-289-560-7;OCLC 318327565. pagina 157. 
[7]  Talat Paşa'nın Evrak-i Metrukesi op. cit., pagina 35.
[8] Ikdam, 1 Mayıs 1335 (1 Mayıs 1919), nr. 8337; Alemdar, 30 Nisan 1336 (30 Nisan 1920), nr 498. [9]Tasvir Efkar-i, 4 Nisan 1335 (4 Nisan 1919), nr. 2694.

[10] Archieven van het ministerie van Buitenlandse Zaken, Londen, 371/6504 / E 8745. [11] 13 juli 1921;Archief van het ministerie van Buitenlandse Zaken, Londen, 371/6504/8519.

[12] Sinasi Orel en Sureyya Yuca, De Talat Pasha Telegrammen: historische feiten of Fictie Armeens, Londen, Oxford University Press, 1983, p 178, vertaling :. Armeense zaken, de "Talat Pasja telegrammen" historisch feit of fictie, Parijs, Driehoek / Turkse Historical Society, 1983 link: [PDF] boek over Talat Pasha telegrammen, door S. Orel, gepubliceerd in 2006[archief]
[13]  Talat Paşa'nın Evrak-i Metrukesi op. cit., pagina 39. 
[14]  Talat Paşa'nın Evrak-i Metrukesi op. cit., pagina 77. 
[15]  Talat Paşa'nın Evrak-i Metrukesi op. cit., pagina 109.  
[16] Document nr 58. No. 534 COPY. Amerikaans Consulaat Aleppo, Syrië 8 februari 1916. Bron Amerikaanse ministerie opnemen groep 59, 867, 48/171. 
[17]  ean-Pierre RISSOAN, Artikelen> 7. Geschiedenis ook> Midden Oosten> Armeense tragedie van 1915, voor en na ... gepubliceerd 28 april 2015



-------------------

[note 1] "Ben diyorum ki: Türk Milletini itham ettikleri o cinayatı ongezuurde, idarei daha doğrusu Sabika, idarei çeteviye tarafından icra edilmiştir Türklerin boynuna atılmış olan bu töhmet zincirinin in dehşetli halkası -ki Ermeni fecayi'idir- merkezde bulunan bir şirzimei kelime. ile o şirzimei kalilenin Vilayetta bulunan memurları; yani Valiler, mutasarrıflar, Kaymakamlardan, Jandarma Kumandanlarından, Polis Müdürlerinden stille da Jandarma Neferine kadar Teskilati mahsusası Felan, felanı tarafından yapılmıştır Ben çok halim, Selim, hamiyyetkar, insaniyetşiar, Dindar Türkler bilirim ki o fecayi. .. zamamnda Benimle Beraber Kan ağlamışlardır Ve bunu yapanlara lanethan olmuşlardır ("Bravo" sadaları) Bunu yapan Yalnız efrad mı Öyle şehirler vardır ki Onlar halis, Muhlis Türk şehirleridir ;? bu şehirlerin Müslüman ahalisi, biçare Ermeni vatandaşlarını dronken tehcir zulmünden kurtarmak için Hükümetin vermis olduğu emre, Melmeketçe Muhalefet eylemiştir. Fakat o verilen Zalim EMRI vechile ortadan kaldıramamışlar heb dronk haar kim Hükümetin emrine, icraatına Muhalefet ederse onları kapısının önünde Asmak gibi harekat karşısında bilahire dronken zalimane emre serfuru etmişlerdir. "(Artin Boshgezenyan)

[noot 2] "(...) Mayıs'ın yirmi beşine kadar olan İstanbul gazetelerini okuduk. Arkadaşları Teşkilat-i Mahsusa'dan dolayı itham ediyorlar. Guya bütün Ermeni ve ve bir takım Rum tehcirini fenalıkları Teşkilat-i Mahsusa yapmış. Bu da Ittihat ve Terakki Merkez i-tabi Umumisi'ne IMIS. Bundan çıkaramadıkları reis heb bir netice muddeiumumilerin mutemadiyen istifa ettikleri anlaşılıyor. Mahkum edemeyeceklerini anladıklarından dolayı, Malta'ya gondermiş olacaklar. (...) "


[noot 3] Murat Bardakçı, Talat Paşa'nın Evrak-I Metrukesi Everest Yayınları (2008). [ISBN 978-975-289-560-7; OCLC 318327565.] * Dit boek heeft een zwarte kap en lakens waren 77, waarvan twee zijn vrijstaand in het deel van de immigranten uit de Balkan, en eindigt op pagina 58.


No comments:

Post a Comment